torsdag 3 januari 2013

Kommit igång igen.

Det var skönt att komma igång med gymmandet igen efter jul och nyårshelgerna.
Nästa veck har vi bokat in två pass på gymmet.
Jag tar det lite lugnare med träningen i gymsalen nu när jag är gravid men det är ju så bra att stärka kroppen dels under graviditeten men även inför förlossningen.
Promenader har jag ju tagit med jämna mellanrum såklart. Crosstrainern ska oxå få sig en omgång snart :-)
Idag har jag köpt en batteriladdare så att jag alltid har laddat batteri i mp3 spelaren.
Den 23 januari så ska jag hämta specialgjorda promenadskor med extra bred läst. Ser verkligen fram emot att få gå med skor som är helt rätt för mina fötter. Jag har ju för breddens skull varit tvungen att köpa flera storlekar större...
Idag fick jag ett frukost tips av min diabetes läkare. När jag tröttnar på musli så kan jag bryta ner knäckebröd i filen istället. Det tog jag till mig och har nu köpt ett paket Rågi. Det är viktigt med bra  kolhydrater som kan samarbeta med insulinet så att blodsockret ligger på en jämn nivå.
"Bolivia" i magen och jag mår bra :-)
Må så bra du med!


2 kommentarer:

  1. Skrev en kommentar som försvann :-(

    Bra iaf att du fortsätter träna o tänka rätt med maten trots att du är gravid. Desto viktigare att få i sig rätt näring så barnet växer som det ska ;-)

    Det är sååå gott med knäcke i fil, brukar själv äta det ibland!
    Speciellt gott när det börjar bli sådär lite segt/blött ;-)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Tack för att du följer min blogg Carusa! God fortsåttning och kämparglöd med din viktnedgång. Kram

    SvaraRadera