söndag 5 oktober 2014

Nytt tänk runt maten

Jag har tänkt till under några dagar. Nu idag har jag tagit tag i tankarna.
Jag har börjat äta mat på assiett, dels för att äta mindre portion men också för att det ser mer ut på en mindre tallrik.
Tog mindre insulin såklart och blodsockret har legat jämt och fint.
Det som jag måste vänja mig med är att innan jag vant mig så blir jag fortare hungrig.
Just nu har jag löst det med att jag har färdigt Roiboos te i en kanna som jag kan dricka av när  jag blir hungrig. Rött te är så bra för det är inget uppiggande i det och då stör det inte min nattsömn.

Halva assietten hade jag fyllde jag med broccoli en kvarts med rösti och en kvarts med fläsk filé plus lite "Bea". Det var gott :-)

Imorgon och veckans vardagar så fortsätter jag med Modifast till frukost och lunch.
Till middag äter jag vanlig mat med familjen fast mindre mängd.

Ska bli spännande och se på onsdag om det hänt något med vikten. Neråt hoppas jag.

Jag har bett min doktor skicka en remiss till Skönvikt i Säter. De kan hjälpa mig vidare i min viktnedgång. Undras när jag får en kallelse och vilken hjälp jag får.

 
Rött te Roiboos min räddare när hungern gör sig påmind.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar