lördag 20 september 2014

Inte så lätt hela tiden

Tänkte på att det är lätt att skriva när det går bra med viktminskningen. Men nu måste jag vara ärlig och skriva att det inte är så lätt hela tiden.
Under veckan som gått så har jag upplevt sug efter lite av varje, jag har gått låg i blodsockret och jag har varit extra trött och energin har inte varit på topp.
Men jag tar mig i kragen och fortsätter med Modifast och protein mellanmål.
Jag vill ju inte tappa taget nu och kan jag inte motstå suget så tar jag något smått onödigt och sedan på banan igen.
Det svåraste med just diabetes är att ta rätt mängd insulin till det man stoppar i sig och rör sig. Eftersom promenaderna ibland blir spontana så är det svårt att parera. Dessutom så behöver man göra dosändringar när man minskar i vikt.
Ska bli intressant att se vad vågen visar på onsdag. Ibland  står man ju still, men jag märker på benen och armarna att någonting har hänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar