tisdag 22 maj 2012

Daglig promenad

Jag har som mål att göra en daglig promenad. Just nu gör jag en runda på 50 min. Den är varierande, dels på vägen men även en bit i skogen. Just nu passar det mig att göra samma runda en gång om dagen. Men när vi flyttat in till stan kommer jag ha möjlighet att göra olika rundor.
Jag ser positiv effekt på blodsockret när jag motionerar regelbundet. När jag kom tillbaka nu så låg sockret på 5.7 vilket är riktigt bra.
När jag inte brydde mig så mycket och var mer "stillsam" så kunde sockret ligga runt 12-15 och då var jag trött och hängig.
Kostomläggningen gör ju sitt till oxå. I det stora hela så mår jag mycket bättre och är piggare:-)
Jag tar en dag i taget. Ett steg i taget. Jag har ett sundare liv i sikte men jag stressar inte på för jag vill bli ett med denna livsstil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar