fredag 25 maj 2012

En insikt jag fick under 50 min promenaden.

Jag tänkte på rutiner...
Jag har inte växt upp med så bra rutiner och det skapade kaos och otrygghet.
En lång tid så tänkte jag att jag nog inte tyckte om rutiner. Men sanningen var det att jag var riktigt ovan med rutiner.
När jag skaffade mig min hund Buster så var jag tvungen att skaffa mig rutiner för hans skull med dagliga promenader och mat i rätt tid.
I samband med det så fick även jag lite bättre matrutiner.
Nu för tiden så tycker jag om rutiner. Det skapar ordníng och trygghet. Jag upplever mig som mer nöjd.
Nu när jag bestämde mig på det bestämdaste att lägga om min livstil så går det lite lättare för att jag redan hade lite bra rutiner med mig:-)
Jag tycker apselut om spontanitet och jag har inte problem med att stuva om i rutinerna ibland. För jag är inget kontrollfreak som måste ha det exakt likadant hela tiden. men jag har hittat en bra grund av rutiner att utå ifrån.
Det jag kan se är att jag har ett bättre blodsockerresultat och jag mår bättre av dagliga raska promenader. Nattsömnen är inte helt ok ännu men jag hoppas på positiv ändring på den ounkten oxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar