söndag 20 maj 2012

Nya skor och stegräknare

Häromdagen så var jag och köpte nya promenadskor. Jag fick hjälp av killen på Stadium och nu har jag jättesköna promenadskor med bra dämpning och gel i sulan.
Idag har jag beställt en stegräknare som ska peppa till dagliga promenader.
Ser fram emot att få sätta igång stegräkningen. jag ska även visa den för min läkare som "propsat" på att jag ska motionera regelbundet. Först tyckte jag att doktor Petra var lite sträng emot mig... Men det visade sig vara en bra taktik:-) För jag gick hem och satte igång att lägga om kosten och motionera regelbundet:-) Jag behövde en rejäl spark i baken!
Nu hoppas jag på att jag ska kunna hålla motivationen uppe och hålla ut även när det blir kämpigt och trögt. Jag har ett sundare liv i sikte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar