onsdag 25 juli 2012

Är så tacksam!

Jag är så tacksam för all hjälp jag får genom vården. Jag har nu ett bra team omkring mig som ger mig stöd i min resa mot ett sundare liv.
Idag var jag till sjukgymnasten och hon hjälpte mig igenom avslappningsövningen och den ger redan nu resultat tycker jag:-) Skönt att mitt stressade jag kan varva ner.
Dessutom så tejpade hon mitt ben som värker mellan varven. Hon tror att det kan vara benhinneinflamation som kommer och går.
Nu ska hon ha semester i 3 veckoroch det unnar jag henne:-)
Imorgon ska jag träffa dietisten.
Idag tittade jag in på medicinmottagningen och bad om att få träffa dr. P. Jag fick vänta en stund men sedan hade hon tid att hjälpa mig i all hast. Vi bestämde att jag skulle sänka basinsulinet Levimir från 64 E till 58 E.
Om 2 veckor så tar diabetessköterskan kontakt med mig och hör hur det gått med blodsockret. Känningarna måste bli färre.
Ja som sagt jag har ett bra team omkring mig som ger mig stöd och hjälp i min kamp mot övervikt och dåliga sockervärden.
Dr P grattade mig till viktnedgången. "Ja jag kan ju sa jag". Då sa hon: "Ja jag visste ju det!"
Nu går hon på välbehövlig semester:-)
Jag fortsätter det jag påbörjat:-) Anna keep the good work up! You can do it! Just do it!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar