torsdag 5 juli 2012

Nej tack.

Tre läkare och minst en vän har frågat mig om jag vill göra överviktsoperationen.
Jag har tagit reda på fakta om operationen och jag har träffat en kirurg i Värnamo.

Mitt svar till alla som frågat har varit: Nej tack!
Jag har övervägt fördelar och nackdelar.
Det som mest talar emot operationen är att jag skulle känna mig stympad, någonting skulle tas ifrån mig. Dessutom så om jag inte kan föra en sund kosthållning med min magsäck i behåll vad är det som då säger att jag kan föra en sund kosthållning utan magsäcken!!??

Så jag står på mig. Nej tack till magsäcksoperation!

Jag ska fixa viktnedgången nu och framöver. Jag räknar med att jag ska finna sunt liv på sikt och med stöd från vården, familj och vänner så ska jag jobba bort den övervikt som jag dragits med under en lång tid.
Så är det med det.
Jag har nu gått ner 8 kg!:-)
Ja tack:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar