torsdag 9 augusti 2012

Dagens

Dagens raska runda avklarad 4.5 km. Jag är inte helt i form men jag gick ändå så att sockret ligger bra. Igår kom en långärmad träningströja som jag ska använda nu när värmen inte är så påtaglig längre.
Jag ska ta cykeln bort till eljusspåret någon dag så att jag kan provgå där i skogen.
Idag ska jag nog laga viltskavspanna med wokgrönsaker. Kanske lite fullkornsbulgur till oxå.

2-3 personer

1 paket viltskav
Salt, svartpeppar
ca 250g wokgrönsaker (gärna "thaiwok")
Röd currypasta
Sesamolja
1 påse "Red Hot Curry" woksås

Woka viltskaven, salta och peppra, tillsätt grönsakerna, häll i påsen med "Red Hot Curry", rör ut currypastan, droppa i sesampasta efter smak. Låt allt puttra tills det är varmt. Servera med jasminris eller nudlar. Styrkan kan varieras med mängden currypasta.

Enkelt och gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar