torsdag 30 augusti 2012

Tålamodskrävande

Att gå ner i vikt är inte en promenad i parken.
Det kan vara tålamodskrävande, man får gräva fram en karaktär som tidigare inte varit så frekvent aktiv. Just nu står jag still i vikten, vilket jag vet är sunt och bra...
Men hallå jag vill ju gå ner i vikt och inte stå still i den.
Ja jag kanske ska påminna mig själv att jag har gått ner 15 kg:-)
Jag hör hur min goa diabetessköterska säger klokt: " När man gått upp i vikt under många år, så kan man inte räkna med att det ska gå fort att gå ner i vikt"
Vist sagt men inte helt lätt att ta till sig när man vill bli av med tyngden.
Hur som helst så kämpar jag på. Jag tar regelbundet blodsocker, skriver kost och motionsdagbok i stort sätt varje dag. Motionerar både konditions och styrketräning regelbundet. Läser bra böcker i ämnet. Dessutom så har jag kontakt med mitt diabetesteam.
Så det ska gå vägen att få ner siffrorna på vågen och storlekarna på kläderna.
Måste lägga till att jag vilar mellan varven oxå. Sundhet är ordet vi letar efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar