torsdag 27 september 2012

Äntligen!

Äntligen ska jag få åka till ortopdtekniska i V-rås och prova ut gjutna skoinlägg. Ser fram emot att få rätt stöd i skorna för jag känner av knäna och höften, jag har även värk i fötterna med nervbränningar... Det är ju en konsekvens av 20 årig diabetes men om det går att minska på genom hjälpmedel så tar jag tacksamt emot den hjälpen. Tyvärr har jag fått kämpa järnet med att få remiss. Men nu händer det:-)

Jag har nu varit och fått iläggen formgjutna för min fot. Vi mätte även min fot och nu kom vi fram till att jag egentligen har 38 i skostorlek men eftersom jag har en sådan bred framfot så måste jag ha ofta ha 41 i skostorlek!!! Då blir det att min fot skapar friktion i skon för den blir lång i längden så att säga.  och det ger skoskav och därmed stor risk att jag får fotsår vilket naturligtvis måste unvikas.
 Så nu måste jag stå på mig igen och be om en remiss till Ortopedtekniska så att dom kan ordna fram en extra bredlästad sko. Det blir nog tufft att få fram den remissen...

Ser iallafall fram emot skoinläggen!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar