tisdag 18 september 2012

Jag behöver inse...

Idag kom jag till insikt att jag behöver inse att jag så här långt har åstadkommit någonting riktigt bra!
Jag har hållt en sund och bra kost och motions livsstil i 21 veckor.
Jag har från att varit en relativt inaktiv framför dator sittande kvinna med någotsånär bra kostvanor ändrat min livsstil till att vara en aktivt motionerande mer  kostmedveten sundare överlag kvinna:-)
Jag har gått ner 18kg som jag burit tungt i många år.
Jag ser siffror på vågen som jag inte sett på länge. Jag äter böner och linser utan större problem. Jag äter tomater som snacks. Jag dricker grönt te som aldrig förr:-) Istället för att fundera ut vilket slags godis jag ska äta så väljer jag vilket te jag ska dricka från min tehylla:-)
Äter medvetet mindre portioner.
Jag har en burk med nötter som jag tar av ibland.
Jag unnar mig ibland och njuter av det tex gott fikabröd på helgen. Det är sunt och bra:-)
Jag har bytt från resårjeans till jeans med knapp och gylf. Jag kan numera knäppa jeansjackan:-)
I flera omgångar surfar jag och kollar tränings skor och kläder.
Jag kan uttrycka mina behov lite mer tydligt.
Jag har stått på mig om att få hjälp med fötterna fast vården motarbetat mig en tid. Nu är hjälpen på väg:-)
Jag bad om hjälp för själen när den ropade efter stöd och hjälp.
Finns nog fler bra och sunda val jag gjort under dessa veckor. Nu vill jag fortsätta på den nya livsstil jag påbörjat. För jag har ett sundare liv i sikte!:-)
Känner mig friare och mer tillfreds med mig själv och livet. Fri som en fjäril. Inte fladdrig utan en fjäril som flyger runt med en välbehaglig fart och fläkt:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar