onsdag 19 september 2012

Sällan meny här.

Jag skriver inte så ofta vad jag/vi äter. Jag tycker på något vis att det är så idividuellt vad man tycker om. Dom flesta vet vad man bör undvika när man äter och vad man ska öka på och att mindre portioner ger mindre kalorier. En sak är jag iallafall överrens med mig själv om att jag inte vill äta Lchf! Jag behöver energin jag får från kolhydraterna. Jag väljer bättre kolhydrater bara som påverkar blodsockret mindre. Tex fullkorn.

Men nu tänkte jag iallafall ge en vink om vad som kan förekomma på vårat middagsbord

Idag blir det chilli och vitlöksmarinerade kidneybönor nerblandat i sallad med rivna morötter, isbergssallad, coctailtomater, gurka och 1 dl kokt fullkornsbulgur. Till denna sallad serverar jag stekt farmarbiff.

Det kan bli gott tror jag.

Tänk att jag äter bönor nu för tiden:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar