fredag 21 september 2012

Lite lugnare motion idag.

Jag kom fram till idag att jag ville motionera lite lugnare idag. Jag har känt av höften lite av och till...
Så jag kombinerade handling med motion. Det blir nästan som intervallträning:-)
Jag gick bort till Intersport och kollade vristband. Hittade inget som jag ville ha...
Sedan fortsatte jag till Willys och dit gick jag med raska steg.
Där köpte jag någonting sunt och gott.
Frysta bär. Supermix: Havtorn, Goji, Blåbär, Hallon och Björnbär.
Det är så gott att på kvällen ha lite bär i en skål som jag strör lite Canderel strö på och skjuts in i kylen.
Sedan på morgonen tar jag fram skålen och har i lättfil och ibland även nyponsoppa utan socker. Hur gott som helst! Massa antioksidanter och blodsockret ligger jämt och fint. Jag märker även skillnad på att jag inte blir sådär tokförkyld som jag så ofta blev förut.
Jag varierar med blåbär och ibland hallon.
Jag provköpte även en burk Canellini bönor. Det är ju så kul att jag som varit så emot bönor köper det helt frivilligt nuförtiden:-)
Jaa jag kan konstatera att jag är på god väg till ett sundare liv:-)
Bilden är hämtad från Grants hemsida:http://www.tyckomgarant.se/Produkter/Frysdisk/Glass--bar/Supermix/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar