tisdag 25 september 2012

Bakterapi:-)

Min dietist sa en gång. "Det är terapi att baka"
Så idag terapiar jag grovt matbröd med rågsikt, grovt rågmjöl, kruskakli och solrosfön. Jag improviserade lite utifrån ett annat recept. Det blir lite mer spännande då om jag lyckas eller inte:-)

Måste spontant utbrista: Är så tacksam för att jag från början till slut är Anti-LCHF!
Jag tycker om bröd, jag mår bra av bröd, Jag väljer grovt bröd före vitt bröd, mitt blodsocker ligger bra av grovt bröd och som sagt brödbakning är rena rama terapin:-)
Kan oxå nämna att det doftar gott av nybakt bröd i hela våran fina lägenhet:-)

Kolhydrater är energi och det behöver jag. Jag väljer bara att äta rätt sorts kolhydrater.

En annan sak som jag tänkt lite mer intensivt på är att jag är stolt över att jag sa nej till doktorerna som tykte att jag skulle göra en överviktsoperation. All respekt till de som gjort en opreation.
Men jag personligen är tacksam att jag inte gjort den.

Jag har lyckats gå ner 19kg, sänkt insulinenheterna och nu har jag ett lägre BMI:-)
Jag ska kämpa vidare neråt på vågen och krympa i omfång men detta är en bra start!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar