tisdag 9 oktober 2012

Fattade ett beslut idag.

Jag har fram och tillbaka funderat på om jag ska fortsätta med Modifast pulver till luncher så som jag gjort sedan v. 25 tror jag.
Jag kom fram till att jag vill fortsätta på den vägen. Jag har inte tröttnat på att dricka det till lunch ihop med ett äpple och ett stort glas the som värmer så gott.
Jag har ju sett ett positivt resultat på vågen och i kroppen.
Så jag väljer att fortsätta ett tag till framöver.
Idag ska jag ta en längre promenad med hundarna för jag är inte riktigt kry från förkylningen så att jag kan steppa iväg på en timmes lång rask promenad. Men snart är jag på banan igen:-)
En sak som jag tänker på är att det finns så många som har åsikter om hur man ska gå ner i vikt. jag tycker nog ändå att det är individuellt. Men att det inte finns genvägar.
Mindre kost och mer motion. Det är det som gäller.
Vila och balans ingår såklart i konceptet. Sundhet var det ju som jag hade i sikte:-)
Till frukost och middag så äter jag "vanlig kost" typ med bra innehåll, mycket grönsaker, baljväxter, bra proteiner och mejerivaror med låg fetthalt. Jag dricker mycket te, mest grönt men även svart och rött:-) Lightsaft och vatten därtill. Ibland unnar jag mig något onyttigt. Men det gör jag med medvetenhet och njuter av det jag väljer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar