måndag 15 oktober 2012

Glad och lättad!

Idag har jag fått en remiss till Ortopedtekniska i V-rås. Jag träffade en läkare som förstod mitt sko och fotproblem. Jag beskrev och hon lyssnade till skillnad från den läkare som egentligen borde ha lyssnat på mig...
Skönt att det inte är ute med alla stressade vårdpersonal som måste spara på patienternas bekostnad.
Jag ser fram emot att äntligen få en sko som är anpassad till mina breda fötter!
Jag har lärt mig att stå på mig och uttrycka mitt behov trots motstånd.
Jag vill ju fortsätta med motionen som hjälpt mig i viktminskningen.
Just nu står vågen still men det är visst bra så att kroppen och själen ska hinna med i förrändringen.
Jag har upptäckt att skinnet på insidan av låren väckat sig och "gäddhänget" minskat:-)

Nu ska jag finna ny styrka till att fortsätta min livsstilförrändring så att det blir ett permanent sätt att leva.
Det är i tankarna man är en tjockis tror jag och jag ska byta ut tjockistankarna till smalistankar. Lättare sagt än gjort. Men jag ger inte upp. När allt kommer omkring så handlar det nog om att fatta greijen med att älska och acceptera sig själv oavsätt om man är tjock eller smal. Men det blir så intimt när jag skriver det, men det kan jag ta!


Idag sa doktorn som jag träffade att alternativet är överviktsoperation. Jag sa nej igen!
Hon hade personlig erfarenhet och hon hade också valt den svårare vägen att klara viktnedgång på egen hand. Det peppade mig att fortsätta att kämpa för att lyckas gå ner utan operation!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar