tisdag 30 oktober 2012

Gymdag idag.

Ett av två gympass denna vecka är avklarad. Det gick hyfsat. Det var inte så tok många i gymsalen idag och det är ju skönt.
Nu när jag kom hem så gjorde jag en god blandning som jag kom på häromdagen.
Jag tar några matskedar kesella 1% och blandar ner ett gäng blandade nötter på med lite canderel strö och skjuts in i munnen:-) Det är lagom att ta efter gympasset och det höjer inte blodsockret heller så nämnvärt.
I ett stort glas har jag grönt te med tranbärssmak mitt favvo te just nu:-)
Släng in en fråga här i kommentaren om ni undrar över någonting.
Jag har valt här ibloggen att inte skriva så mycket om kosten för jag tycker att det är så individuellt. Men ett motto jag har är att äta mindre portioner, undvika feta råvaror och välja bra långsamma kolhydrater. Varje huvudmål innehåller grönsaker och även frukt ibland. Grovt bröd äter jag till frukost och till kvällsmål.
Äter mycket sällan fikabröd, godis och snacks.
Dom dagar jag inte gymmar promenerar jag raska promenader i ca 1 h ibland mer ibland mindre.
Detta har resulterat i att jag har halverat långtidsblodsockret, minskat rejält på insulinmängderna, mindre värk i kroppen, minskat 23.6 kg, minskat 30.5 cm i midjan och jag har bättre ork.
Jaa jag har kommit närmare ett sunt liv än jag var i april när jag startade kost och motionsdagboken. Har det varit värt allt kämpande? Ja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar