tisdag 16 oktober 2012

Gympasset idag gick bra men...

Ja gympasset gick bra idag men när jag skulle prova en ny övning då tappade jag flytet. Jag har funderat lite på varför jag blir så in i bängen osäker när jag ska göra en ny övning...
En teori i min analys är att när jag gick i högstadiet så blev jag hånad av självaste gympaläraren. Han var en mager spänstig man som inte var pedagogisk för fem öre. Han hade sina favoritelever som han ägnade tid åt och peppade dom järnet.
Jag som var otränad och överviktig hade han inte tålamod med så han bara hävde ur sig dumheter och gick till sina favvoelever.
Jag tappade lusten totalt och jag tappade tron på mig själv. Jag förlåter den gympaläraren som jag inte ens kommer ihåg namnet på.  Detta kan vara en bidragande orsak till att jag har så svårt att göra nya övningar och speciellt när det är många patienter i gymsalen. Det skapar stress i mig. Jag klarar av dom övningar jag redan lärt in så det är ju bra. Jag är inte stressad hela tiden men just när det blir någon ny övning då får jag sresspåslag och jag blir så osäker.
På gymnasiet gick det bättre på gympan för då hade vi en kanon bra lärare.
Jag tycker om att träna min kropp fysiskt och det ger ju även övning för själen att gymma med andra personer i salen.

Jag är tacksam att jag har en förstående sjukgymnast som guidar mig i mitt gymmande. Det känns tryggt när jag får mina små stressmoment.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar