onsdag 17 oktober 2012

Viktigt att dricka!

Jag dricker ju flera koppar te om dagen. Men jag har kommit fram till att jag måste dricka mer än så. När jag är på gymmet så dricker jag rent vatten ur en halvliters flaska. När jag är hemma så har jag löst drickandet med att fylla en 2 liters kanna med Funlight saft. Den står framme för jag dricker av någon anledning bättre när det är rumstempererat. Kan ha med att jag är så fryssen. Just nu är det äpple/päronsmak så då hade jag i en skvätt äppelcidervinäger som har god effekt på lite allt möjligt fettförbränning, blodsockret m.m.
En annan sak som jag provade idag var en matsked Gurkmeja i lite fil. Det smakade skurk! Men Gurkmejan ska visst ha en god inverkan på ledvärk och mina knän värker p.g.a övervikt som jag burit i så många år. Gymoch motion är ju bra mot värk men lite annan lindring skadar ju inte resonerar jag med mig själv.
Jag har näst intill aldrig brytt mig om olika kosttilskott men numera gör jag nästan vad som helst för att må bra. Men jag sa inte vad som helst! Det finns vissa produkter som jag inte väljer men det är jag personligen som avgör vad som kommer in via min mun.
Gurkmeja tillhör ingefärafamiljen och är en krydda  som anses ha en antiinflamatorik effekt på leder och innehåller antioxidanter. Kan ha god inverkan på diabetes. Så jag tänkte prova om den minskar värken i mina knän och om sockret lägger sig ännu jämnare.
Får se om jag står ut med smaken på Gurkmeja eller om jag slår till på tabletter istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar